Проектування БД. Створення структури БД. Введення та редагування даних. Робота з таблицями.

Тема: Проектування БД. Створення структури БД. Введення та редагування даних. Робота з таблицями.

Навчальна мета: Засвоїти відомості про роботу з БД і СУБД

Розвивальна мета: Розвивати координацію рухів, зорову пам’ять, вміння працювати з програмами

Виховна мета: Виховувати зосередженість, вміння активно сприймати новий матеріал.

Тип уроку:  Урок вивчення нового матеріалу (лекція)

Структура уроку
I.                   Організаційний момент
II.                Етап орієнтації
III.             Етап проектування
IV.            Етап навчальної діяльності
V.               Робота за ПК
VI.            Контрольно-оцінювальний етап
VII.         Домашнє завдання                                                                                                                                                                                                                                                                                                
Хід уроку
І. Організаційний момент
Сьогодні ми з вами розглянемо тему: «Проектування БД. Створення структури БД. Введення та редагування даних. Робота з таблицями.».

II. Етап орієнтації
Мета сьогоднішнього уроку якомога найкраще познайомитися з програмами для роботи з БД і навчитися працювати в СУБД

III. Етап проектування
План уроку
  1. Проектування БД. Створення структури БД.
  2. Введення та редагування даних. Робота з таблицями.

ІV. Етап навчальної діяльності

Проектування БД. Створення структури БД.
Створення бази даних відбувається в кілька етапів. Першим (і найскладнішим) є етап проектування. Саме від нього залежить успішна робота з базою. Якщо БД спроектована некоректно, зміни вносять у вже створені об'єкти для цієї бази (форми, звіти, запити тощо), що незручно й неефективно.
І.   На етапі проектування:
       визначають проблему;
       вибирають та аналізують інформацію, яку утри­муватиме конкретна БД;
       подають інформацію в базу даних.
Для збереження інформації в БД користуються кількома таблицями, а для обробки даних створюють форми, запити, звіти тощо.
Звичайно, можна створити базу даних, у якій буде одна таблиця. Але вона буде перевантажена інфор­мацією. Одні й ті самі дані повторюються, працюва­ти з такою таблицею незручно. Краще інформацію розподілити по окремих таблицях, кожна з яких буде присвячена окремій підтемі.
Перед створенням таблиці необхідно чітко уявляти її структуру — загальний вигляд таблиці, кількість та зміст її полів. Перед роботою в Access таблиці краще зобразити на папері, що зменшить кількість виправ­лень у готовій таблиці.
На цьому етапі вирішують, які об'єкти будуть у БД, які зв'язки між ними необхідно створити, які поля визнати ключовими.
Одним із найскладніших етапів у процесі проектування бази даних є розробка таблиць, тому що результати, які повинна видавати база даних (звіти, вихідні форми тощо), не завжди дають повне уявлення про структуру таблиці. У разі проектування таблиць зовсім не обов'язково використовувати систему управління базою даних. Спочатку краще розробити структуру на папері.

Введення та редагування даних. Робота з таблицями.
Інструкція  Створення БД
  1. Відкрити програму Microsoft Access.
  2. Обрати меню Файл – Створити (Новий) – Нова база даних (БД)
  3. У вікні, яке відкрилося обираємо  - Создание таблиц в режиме конструктора.
  4. Ввести в Назву поля таблиці та обрати його тип наступні строки: Прізвище (текстовий), ім’я (текстовий), дата народження (дата/час), клас(текстовий), адреса(текстовий), код класу (числовий), код учня (счетчик).
  5. Натиснути правою кнопкою миші на полі код учня та обрати в списку Ключове поле.
  6. Закрити таблицю та у вікні яке з’явиться набрати назву таблиці – Учні. Ось ми і створили першу нашу таблицю.
  7.  Далі ми створюємо таким же чином таблиці Вчителі, Предмети, Оцінки (повторюємо кроки 3-6). При чому в кожній таблиці обираємо ключовий елемент і тип даних(числовий для запису кодів, шифрів, стажу, та ін. числових значень).
  8. Коли вже всі таблиці створено, то потрібно внести в них значення. Для цього  натискаємо на потрібну таблицю правою кнопкою миші та обираємо пункт Відкрити. Таблиця відкривається та в неї можна внести дані, а потім закрити її. Таким же чином ми заповнюємо всі таблиці.
  9. Натискаємо на будь-яку таблицю та обираємо пункт Конструктор, натиснувши правою кнопкою миші на області обираємо – Схема даних.
  10. В відкритому вікні обираємо по черзі кожну з назв таблиць та натискаємо Добавити. Після чого вони відображаються на білому фоні.
  11. В таблиці учні клацаємо правою кнопкою миші по пункту код учня та не відпускаючи клавішу миші перетягуємо її до таблиці Оцінки – Код учня. У вікні яке з’явиться обираємо Обеспечение целосности даных, каскадное обновление связаных полей, каскадное удаление связаных записей та натискаємо ОК.
  12.  Повторюємо теж саме з Таблиці Вчителі  - Код вчителя  до таблиці Предмета – Код вчителя, та з Таблиці Предмети – Код предмета до Таблиці Оцінки – Код предмета.
  13. Закриваємо Схему даних та зберігаємо результати.
  14. Обираємо в вікні вкладку Запроси – Создание запроса в режиме конструктора. Закриваємо вкладку, що відкрилася. Натискаємо правою кнопкою миші на вільне місце та обираємо в меню пункт Режим SQL.
  15. Створюємо запит до нашої БД. Набираємо:
SELECT Прізвище, Імя
FROM Учні;
  1. Зберігаємо наш запит під назвою: Ім’я, Прізвище учнів.
  2. Обираємо в вікні вкладку Запроси – Создание запроса в режиме майстра.
  3. Таким же чином набираємо інші запити до БД.
  4. Створюємо форму до нашої БД. Обираємо в вікні вкладку Форми – Создание Форми в режимі майстра. Обираємо потрібні поля для виводу в форму і таблиці в яких вони знаходяться і кожний раз натискаємо → для добавки у форму. Коли всі потрібні дані обрані, то, обираємо пункт Подчиненіе форми натискаємо кнопку Далее - обираємо пункт Табличний - натискаємо кнопку Далее – Готово. Можемо переглянути готову форму.


VI. Контрольно-оцінювальний етап

VII.Домашнє завдання
Вивчити терміни, конспект

§ 17, 18 пит. 6-9 с. 161

Немає коментарів:

Дописати коментар