Тема.
Кодування даних.
Мета:
формувати уявлення про символи; вчити описувати способи кодування і декодування
символів і повідомлень на різних прикладах, наводити приклади; розвивати
мислення, спостережливість; виховувати доброзичливість.
Обладнання:
чисті листки, бейджики, презентація « Кодування і декодування повідомлень»,
програма «Сходинки до інформатики», фізкультхвилинка «Не забудь…», скорочені
записи.
Хід уроку
1.
Організація
класу
2.
Актуалізація
опорних знань.
а) Учні діляться на 2
–і групи за допомогою бейджів: група Шерлока Хомса, група Ватсона і виконують
завдання в групах
Слайд 2

б) Дайте відповідь на
запитання
Слайд 3

в) Створення проблемної
ситуації
Записавши відповідь на
запитання ви зберегли інформацію, повідомлення. Ними тепер можуть скористатися
і інші люди.
Уявіть, що це секретні
дані, і без вашого дозволу ніхто не повинен їх бачити, але ми знаємо що бувають
різні випадки коли інформацією можуть скористатися. Щоб такого не виникало
придумали зашифровувати повідомлення.
-
Спробуйте, зашифрувати
відповідь на перше питання.
3.
Повідомлення
теми і завдань уроку
Отже, ви зашифрували (
перетворили) повідомлення ( відповідь) використовуючи певний код (спосіб).
Сьогодні ми ознайомимося з кодування і декодуванням повідомлень, символами, які
використовуються для цього.
4.
Сприйняття
і усвідомлення нового матеріалу
1) Робота з
презентацією
Слайд 4

Існують різні способи
кодування і ви вже не раз з ними зустрічалися:
Слайд 5

Слайд 6

Слайд 7
Все що використовують
для позначення певної інформації : малюнки, букви, цифри, закарлючки, крапки,
коми називають символами, тобто це певний знак. Вони передають суттєву
(важливу) інформацію.

2) Робота з підручником
с. 28 -30
Слайд 8
Американський художник
придумав свій спосіб кодування. Кожна буква кодувалася за допомогою
послідовності двох символі.

Комп’ютер для
опрацювання повідомлень теж кодує інформацію. Він кодує її за допомогою
символів 1 і 0.
Слайд 9

Чи зручно нам було б читати інформацію у
вигляді безкінечних цифр?

Тому перед тим як ми
побачимо інформацію, комп’ютер розкодовує її, декодує – перетворює на зрозумілу
для нас.
Слайд 10

4) Фізкульхвилинка «Не
забудь»…
5.
Узагальнення і систематизація знань
1) Правила техніки
безпеки в комп’ютерному класі
Слайд 12

2) Інструктаж
3) Робота в групах
Слайд 13

5.
Підсумок
уроку
Слайд 14

Завантажити конспект уроку та презентацію
Немає коментарів:
Дописати коментар