Урок
19. Середовище
текстового процесора. Режими роботи з текстовим документом
Цілі:
ü навчальна:
сформувати поняття про режими роботи з текстовим документом; формувати вміння завантажити
текстовий процесор та відкривати потрібний документ;
ü розвивальна:
удосконалювати навички роботи з клавіатурою;
ü виховна:
виховувати свідоме ставлення до вибору майбутньої професії, інтерес до
предмета.
Тип уроку: засвоєння нових
знань.
Обладнання та наочність: дошка,
комп’ютери, підручники.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація і коригування
опорних знань
Дати
відповідь на запитання:
1.
Що таке текстовий документ?
2.
Які об’єкти може містити текстовий
документ?
3.
За допомогою яких програм можна
опрацьовувати текстові документи?
4.
Як у середовищі текстового процесора
виділяти об’єкти текстового документа?
ІV.
Мотивація навчальної діяльності
—
На попередньому уроці ми познайомились із програмою, яка дозволяє опрацьовувати
текстові документи – текстовим редактором. Сьогодні ви більше дізнаєтесь про середовище
текстового редактора, навчитесь завантажувати та відкривати потрібний документ,
зможете працювати в різних режимах текстового процесора.
V. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку
VІ. Сприймання й усвідомлення учнями нового
матеріалу
Пояснення
вчителя (як варіант — робота учнів з презентаціями)
Як завантажити
текстовий процесор і відкрити потрібний документ?
Завантажити
текстовий процесор можна за допомогою:
·
вказівки Головного меню Пуск/Усі програми
/Міcrosoft Office/Місrоsoft
Word
·
або Пycк/Усі програми/LibreOffice/Writer,
·
ярлика програми на Робочому столі;
·
значка
програми на
панелі швидкого запуску ОС.
Відкрити
погрібний текстовий документ у текстовому процесорі можна, скориставшись
відповідною вказівкою з меню вкладки Файл/Відкрити у MicrosoftWord (меню Файл у LibreOfficeWriter).
Зa
допомогою вказівки Останні можна відкрити один із документів, з якими
працювали останнім часом. 3aвантажити текстовий документ у середовищі
текстового процесора можна також, двічі клацнувши мишею на його значку.
У
меню вкладки Файл, у Microsoft Word (меню Файл,у
LibreOfficeWriter) також розміщені й вказівки для створення, збереження
та друку текстових документів
У яких режимах
можна працювати в Міcrosoft Word?
Для
зручності роботи з документом можна встановити потрібний режим перегляду
документа вибором відповідних кнопок вкладки Режими перегляду документа.
Також
можна встановити необхідний масштаб відображення документа у вікні. Для цього
потрібно в Рядку стану перемістити повзунок встановлення масштабу у
потрібне місце або збільшити чи зменшити масштаб вибором відповідних кнопок
вкладки Вигляд.
Особливістю
версій програми Microsoft Office Word 2007, 2010 є стрічковий інтерфейс.
Стрічка переважно складається з вкладок, які містять кнопки, згруповані за
призначенням. Стрічка є динамічним об’єктом. Деякі вкладки (робота із
зображеннями, таблицями, діаграмами) з’являються на стрічці автоматично
(тимчасові вкладки).
Під
Стрічкою основну частину екрана займає Робоча область документа,
у якому відображається вміст текстового документа.
Введення тексту
Для
введення тексту на екрані відображається вертикальна риска, що мерехтить (|).
Це курсор, який показує, де починається введення тексту. Можна перемістити
курсор, клацнувши мишею в місці бажаного розташування або скориставшись
клавішами навігації.
Учням
слід нагадати, що на екрані під час введення тексту знаходяться два курсори:
курсор клавіатури і миші, який зазвичай називають вказівником (маркером).
Курсор клавіатури знаходиться тільки в полі тексту і слугує для вказування
місця набору і редагування тексту. Курсор миші може переміщуватись по всьому
екрану і слугує для швидкого переміщення курсору клавіатури на нове місце, а
також для подання різноманітних команд.
На
додачу до букв, цифр, знаків пунктуації та символів, до літерних клавіш також
зараховують Shift, CapsLock, Tab, Enter, Backspace і пропуск.
Назва клавіші
|
Використання
клавіші
|
Shift
|
Якщо
натиснути Shift у поєднанні з літерою, можна ввести велику літеру.
Якщо натиснути Shift у поєднанні з іншою клавішею, можна ввести символ,
зображений на верхній частині клавіші
|
CapsLock
|
Якщо
натиснути один раз CapsLock, усі літери будуть вводитись великими. Якщо натиснути CapsLock знову, цю функцію буде вимкнено. На клавіатурі може
бути світловий індикатор увімкнення клавіші CapsLock
|
Tab
|
Якщо натиснути клавішу Tab, курсор переміститься на кілька пропусків уперед.
Також за допомогою клавіші Tab можна перейти до наступної комірки в таблиці
|
Enter
|
Якщо натиснути Enter, курсор
переміститься до початку наступного рядка. У діалоговому вікні натискання Enter дозволяє вибрати виділену кнопку
|
Пропуск
|
Якщо
натиснути клавішу «пропуск», курсор переміститься вперед на величину одного
символа
|
Backspace
|
Натиснувши
клавішу Backspace, можна видалити символ перед курсором або виділений текст
|
PageUp,
PageDown
|
Прокручування
тексту на розмір поточного вікна відповідно вперед і назад (вгору і вниз на
екрані)
|
VІІ. Усвідомлення
нових знань
·
Самостійне застосування знань у
стандартних ситуаціях
Робота за
комп’ютером
1.
Завантажте текстовий процесор MS Word
у різні способи:
1)
Виконайте Пуск ^ Усі
програми ^ Microsoft Office ^ Microsoft Office Word2007. Закрийте вікно
програми.
2)
Двічі клацніть мишею на піктограмі, що
знаходиться на робочому столі Windows. Закрийте вікно програми.
3)
Двічі клацніть мишею на піктограмі
текстового документа, вказаного вчителем, щоб послідовно завантажити Word
і відкрити вказаний документ для роботи з ним. Закрийте вікно програми.
4)
Клацніть мишею на піктограмі, яка
знаходиться на панелі швидкого запуску.
2.
Розгляньте вікно програми Microsoft
Office Word 2007. Знайдіть
1)
основні елементи вікна (Кнопка
Office, Панель швидкого доступу,
2)
Рядок заголовка, Стрічка, Лінійки, Рядок
стану, Робоча область документа).
3)
Розгляньте різні вкладення Стрічки.
Використовуючи спливні підказки, ознайомтеся з елементами кожного вкладення.
4)
Використовуючи смуги прокручування,
з’ясуйте, скільки сторінок має документ.
5)
Переміщуйте курсор по тексту,
використовуючи клавіші керування курсором, кнопки PageUp, PageDown.
6)
Закрийте вікно програми.
·
Робота з підручником
VІI. Домашнє завдання
Підручник
ст. 118-126
VІIІ. Підсумки уроку
Рефлексія
— Чи
задоволені ви своєю роботою?
— З яким
настроєм ви працювали на уроці?
— Що вам
запам’яталось на уроці?
— Де вам
стануть у пригоді набуті знання?
ІX. Оцінювання
роботи учнів
Немає коментарів:
Дописати коментар