Урок 17.    10 клас                                                              ____________ (дата)

Тема: Поняття про мультимедійні дані. Формати аудіо- та відеофайлів. Додавання відеокліпів, звукових ефектів та мовного супроводу до слайдової презентації
Мета:
ü навчальна:  сформувати поняття:   мультимедіа; мультимедійні програвачі;  мультимедійна презентація; розглянути:   формати аудіо- та відеофайлів;   способи  додавання  аудіо-,  відеофрагментів до слайдової презентації;
ü розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
ü виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор,  презентація уроку

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Ривкінд, Лисенко, Чернікова, Шакотько) 10 клас рівень стандарту»)



ХІД УРОКУ.

І. Організація класу до уроку
1) Привітання із класом
2) Повідомлення теми і мети уроку


ІІ. Актуалізація опорних знань
Повторення
1.     Які пристрої для відтворення мультимедійних даних ви знаєте?
2.     Що таке тип (формат) файлу? Які формати файлів ви знаєте?
3.     Що таке стиснення даних? У яких форматах файлів використовується стиснення?
4.     Які типи оптичних дисків ви знаєте? Чим вони відрізняються один від одного?
5.     Що таке конвертація форматів файлів?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Мультимедіа


Мультимедіа (лат. multum + medium) комбінування різних форм подання інформації, наприклад, текстової, звукової і графічної, на одному носії, останнім часом усе частіше використовуються анімація та відео.

Мультимедійною називають презентацію, в якій об’єднано різні види подання інформації.
Сьогодні ми більш докладно зупинимося на двох видах передачі інформації — звук та відео.

Формати аудіота відеофайлів
Аудіо (лат. audio — чую) — загальний термін, що стосується звукових технологій. Найчастіше під терміном аудіо розуміють звук, записаний на звуковому носії, рідше під аудіо мається на ува- зі запис, відтворення звуку та відповідна апаратура.
Ми постійно зустрічаємось у нашому житті з аудіофайлами — слухаємо музику, вибираємо мелодії дзвінків на телефонах тощо. а хто з вас зможе відповісти на такі запитання:
1)  
Які звукові формати використовуються для збереження звукової інформації у ваших мобільних телефонах?
2)   що означає термін AudioCD?
Які формати аудіофайлів використовуються в персональних комп’ютерах?

Відео (від лат. video — дивлюся, бачу) — під цим терміном розуміють широкий спектр технологій запису, обробки, передачі, зберігання й відтворення візуального і аудіовізуального матеріалу на моніторах. У побутовому значенні відео означає відеоматеріал, телесигнал або кінофільм, записаний на фізичному носії (відеокасеті, відеодиску тощо).
Мультимедійний контейнер (англ. сontainer format) — формат файлів, що може містити дані різних типів, стиснених різними кодеками і дозволяє зберігати аудіо-, відео- i текстову інформацію в єдиному файлі. Мультимедійні контейнери відкриваються біль- шістю медіаплеєрів.
Формати відеофайлів: 3GP, AVI, MOV, MP4, VOB, FLV, MPG. Виконання комплексу вправ для зняття м’язового напруження. (Варіант 3)

Мультимедійні програвачі
Для відтворення аудіо та відеофайлів використовують медіаплеєри (англ. Media player) — тип комп’ютерних програм, призначених для відтворення мультимедіа файлів. Більшість медіаплеєрів підтримують значну кількість форматів аудіо- і відео- файлів.
Деякі мультимедіа програвачі призначені для відтворення тільки аудіо- або відеофайлів і називаються, відповідно, аудіоплеєри і відеоплеєри. Розробники таких програвачів прагнуть зробити їх якомога зручнішими для відтворення відповідних форма- тів.
Операційна система Microsoft Windows уже містить у собі програвач медіафайлів Windows Media Player. Остання версія цього програвача, Windows Media Player 11, вбудована в операційну систему Windows Vista та Seven і доступна для скачування у Windows XP SP2 (http://www.microsoft.com/downloads/Browse. aspx?  displaylang=ru&categoryid=4).
Операційна система Mac OS X поставляється із вбудованим про- гравачем QuickTime Player, що призначений для відтворення відео у форматі QuickTime (*.mov), і програвачем iTunes, призначеним для відтворення багатьох медіа-форматів.
Для Unix/Linux популярні такі мультимедійні програвачі: Amarok, Rhythmbox, VLC, Audacious, MPlayer, Хine і Totem.
Більш детально розглянемо Windows Media Player (WMP) — програвач звукових і відеофайлів.

Ознайомимося з головним вікном, можливостями та прийомами роботи.
Мультимедійні презентації
щоб додати звук, відео або анімацію (*.gif) до презентації, необхідно виконати такі дії:
1)    Вибрати необхідний слайд.

Виконати команди: Вставка Фільми та звуки → виберіть необхідну дію
2)    Встановити параметри відтворення:
·        для автоматичного відтворення звуку, фільму або рисунка GIF під час показу слайда, натисніть кнопку Автоматично;
·        щоб відтворення відбувалось за клацанням, натисніть кнопку Після клацання.

Програми для обробки мультимедійних даних


Для перегляду та обробки мультимедійних даних існує велика кількість програм, що умовно можна поділити на групи.
ОС Windows містить спеціальні програми:
1)   відеоплеєр — Windows Media Player (перегляд);
2)   відеоредактор Movie Maker (обробка).
Також існує велика кількість безкоштовних та платних відеоредакторів — Pinacle Studio, Adobe Premiere, Corel VideoStudio, VirtualDub та інші.



Робота з програмою Movie Maker
Відеоредактор Windows Movie Maker призначений для створення, редагування і монтажу відеороликів. Файли, що створюються за допомогою відеоредактора Windows Movie Maker, зберігаються на диск у форматі Windows Media, що дозволяє включати в єдиний пакет відеозапис у поєднанні зі звуковою доріжкою (такі файли матимуть розширення .wmv) або лише звукову доріжку без відеоряду (вона записується у файл із розширенням .wma). Усі ці файли мо- жуть бути відтворені з використанням програвача Windows Media player.

Для того щоб викликати програму Windows Movie Maker, треба виконати послідовність команд:
Пуск Усі програми Стандартні Windows Movie Maker.

Головне вікно програми
1.Головне меню.
2.Панель інструментів.
3.Область завдань, що містить список задач.
4.Область Збірки — містить перелік доступних файлів, що можуть використовуватися в якості відеофрагментів.
5.Область попереднього перегляду.
6.Кнопка переключення вигляду Робочої області.
7.Робоча область (аудіоряд, відеоряд, шкала часу).

Цілком логічно виникає питання: де взяти фрагменти (графічні зображення, відеофрагменти) для кліпу? (Відповіді учнів з доповненням учителя)
Графічні зображення (команда Імпорт зображень) можна отримати за допомогою:
·        y    цифрового фотоапарату;
·        y    мобільного телефону;
·        y   сканера;
·        y   мережі Інтернет.
·        Відеофрагменти (команда Імпорт відео) можна отримати за допомогою:
·        y    відеокамери;
·        y    цифрового фотоапарата;
·        y    мобільного телефону;
·        y   мережі Інтернет.

IV.           Формування практичних умінь і навичок
Завдання 1.   Працюємо за комп’ютером
1. Перегляньте список інстальованих програм на вашому комп’ютері. Установіть, які програми для опрацювання мультимедійних даних є серед інстальованих. Визначте, використовуючи довідку цих програм, який їх тип і для чого вони призначені.
3. Запишіть, використовуючи Медіапрогравач Windows, Audio CD, включивши до нього звукові файли з папки, указаної вчителем, наприклад Тема 2\Завдання 2.6\Музика.
5*. Створіть у Медіапрогравачі Windows список відтворення з іменем, що відповідає вашому прізвищу, включивши до нього музичні твори з папки, вказаної вчителем, наприклад Тема 2\Завдання 2.6\Музика.
6*. Проведіть конвертування двох перших файлів формату MP3 з папки, указаної вчителем, наприклад Тема 2\Завдання 2.6\Музика, у формат WMA, використовуючи один з конверторів звукових файлів. Збережіть ці файли у папці Вправа 2.6.6, яку створіть у вашій папці.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання на с. 142-143  підручника
Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці
D:/10 клас/Тема 2



V.               Підсумок уроку
Обговорюємо
1.     Які дані називаються мультимедійними? Наведіть приклади.
2.     Назвіть джерела мультимедійних даних.
3.     Які програми відносять до програм опрацювання мультимедійних даних?
4.     Опишіть класифікацію програм опрацювання звукових і відеоданих за призначенням.
5.     Які програми називають мультимедіаплеєрами?

Рефлексія
Ø Що нового сьогодні дізналися?
Ø Чого навчилися?
Ø Що сподобалось на уроці, а що ні?
Ø Чи виникали труднощі?

VI.           Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника п.2.6


Немає коментарів:

Дописати коментар