Урок № 17
Тема. Практична робота 5. Складання
та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у визначеному навчальному
середовищі виконання алгоритмів.
Мета:
навчальна:
перевірити вміння учнів записувати
алгоритм у вигляді послідовності команд для
виконавця, створювати та захищати
проекти;
виховна: виховувати
уміння проводити об’єктивну самооцінку, вміння самостійно приймати рішення;
розвивальна: розвивати
пізнавальний інтерес, навики роботи з середовищем виконання алгоритму; алгоритмічне мислення, пам'ять, уважність.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.
Обладнання та наочність: ПК із встановленими ОС і середовищем Scratch, проектор з інтерактивною дошкою.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку.
ІІ. Оголошення теми, мети уроку.
ІІІ. Мотивація навчальної
діяльності. Актуалізація знань.
Дати відповіді на
запитання:
1.
Що
таке розгалуження?
2.
Які
існують форми розгалуження?
3.
Скільки
умовних операторів можна вставити один в одного?
4.
У
чому різниця між повною і неповною формами розгалуження?
5.
Для
чого використовують умовні оператори?
ІV. Практичне завдання. (Завдання 1-3
оцінюються по 4 бали)
Завдання 1. Створити проект, в якому над нічним містом під
музику спрайт Кажан (bat1-a) рухається ліворуч і праворуч.
Вказівки до роботи
1.
Запускаємо
програму Scratch.
2.
Видаляємо
із проекту Спрайт 1.
3.
Додаємо
в проект новий Cпрайт. Натискаємо кнопку Новий об'єкт, у теці
Animals та вибираємо Спрайт bat1-a.
4.
Додаємо
для Спрайта Кажан новий костюм bat1-b.
5.
Переміщуємо
Спрайт Кажан ліворуч (з цього місця він і розпочне політ) і натискаємо
на кнопку Приймати тільки з ліва на право.
6.
Змінюємо
стандартне біле тло на night-city-with.
7.
Імпортуємо
до бібліотеки звук Xylo1.
Створюємо скрипт для нашого
об'єкта — послідовність вказівок, що визначають дії та порядок їх виконання
об'єктом.
Завдання 2. Відредагувати проект «Табличка множення», щоб кіт задавав 12 запитань на
множення від 2 до 10.
Завдання 3. Старий Кажан дізнався, що таке паліндром.
Допоможіть нашому герою навчився визначати, чи є задане чотиризначне число
паліндромом.
Алгоритм виконання
Алгоритм виконання
1.
Ввести
чотиризначне число.
2.
Перевірити
коректність введених данних (числа).
3.
Перевірити,
чи є задане число паліндромом. Інакше кажучи, визначити, чи збігаються перша з
четвертою, а друга з третьою. Ці дві умови мають справджуватися одночасно.
Скрипт
Дайте відповіді на
запитання
1.
Як
реагує програма, коли користувач вводить числа з більшою або меншою кількість
цифр?
2.
Які
зміни необхідно внести до скрипта проекту, щоб відбувалась перевірка 5-значних
(6-значних) чисел?
3.
А
якщо в числі N цифр?
4.
Які
зміни потрібно внести, щоб змінну кількість цифр користувач задавав сам?
·
Через 10 хв.
проводимо Релаксацію «Вправи для
очей» - Додаток А2
·
По закінченні
практичної роботи – фізкультхвилинка Додаток
А1
V. Підсумок уроку.
Наступний урок – підсумковий. Демонстрація проектів. Виставлення
оцінок.
VI. Домашнє завдання. Підготуватись
до підсумкового уроку (повторити: конспект, відповідні параграфи у підручнику).
Немає коментарів:
Дописати коментар