Урок № 17
Тема. Практична робота 5. Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів.
Мета:
навчальна: перевірити вміння  учнів записувати алгоритм у вигляді послідовності команд для  виконавця,  створювати та захищати проекти;
виховна: виховувати уміння проводити об’єктивну самооцінку, вміння самостійно приймати рішення;
розвивальна:  розвивати пізнавальний інтерес, навики роботи з середовищем  виконання алгоритму; алгоритмічне мислення, пам'ять, уважність.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.
Обладнання та наочність: ПК із встановленими ОС і середовищем Scratch, проектор з інтерактивною дошкою.

Хід уроку
І. Організаційний етап.
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку.
ІІ. Оголошення теми, мети уроку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація знань.
Дати відповіді на запитання:
1.                Що таке розгалуження?
2.                Які існують форми розгалуження?
3.                Скільки умовних операторів можна вставити один в одного?
4.                У чому різниця між повною і неповною формами розгалуження?
5.                Для чого використовують умовні оператори?

ІV. Практичне завдання. (Завдання 1-3 оцінюються по 4 бали)
Завдання 1. Створити проект, в якому над нічним містом під музику спрайт Кажан (bat1-a) рухається ліворуч і праворуч.
Вказівки до роботи
1.                Запускаємо програму Scratch.
2.                Видаляємо із проекту Спрайт 1.
3.                Додаємо в проект новий Cпрайт. Натискаємо кнопку Новий об'єкт, у теці Animals та вибираємо Спрайт bat1-a.
4.                Додаємо для Спрайта Кажан новий костюм bat1-b.
5.                Переміщуємо Спрайт Кажан ліворуч (з цього місця він і розпочне політ) і натискаємо на кнопку Приймати тільки з ліва на право.
6.                Змінюємо стандартне біле тло на night-city-with.
7.                Імпортуємо до бібліотеки звук Xylo1.
Створюємо скрипт для нашого об'єкта — послідовність вказівок, що визначають дії та порядок їх виконання об'єктом.
Завдання 2. Відредагувати проект «Табличка множення», щоб кіт задавав 12 запитань на множення від 2 до 10.

Завдання 3. Старий Кажан дізнався, що таке паліндром. Допоможіть нашому герою навчився визначати, чи є задане чотиризначне число паліндромом.
Алгоритм виконання
1.                Ввести чотиризначне число.
2.                Перевірити коректність введених данних (числа).
3.                Перевірити, чи є задане число паліндромом. Інакше кажучи, визначити, чи збігаються перша з четвертою, а друга з третьою. Ці дві умови мають справджуватися одночасно.
Скрипт

Дайте відповіді на запитання
1.                Як реагує програма, коли користувач вводить числа з більшою або меншою кількість цифр?
2.                Які зміни необхідно внести до скрипта проекту, щоб відбувалась перевірка 5-значних (6-значних) чисел?
3.                А якщо в числі N цифр?
4.                Які зміни потрібно внести, щоб змінну кількість цифр користувач задавав сам?
·                   Через 10 хв. проводимо  Релаксацію «Вправи для очей» - Додаток А2
·                   По закінченні практичної роботи – фізкультхвилинка  Додаток А1
  
V. Підсумок уроку.
Наступний урок – підсумковий. Демонстрація проектів. Виставлення оцінок.

VI. Домашнє завдання.  Підготуватись до підсумкового уроку (повторити: конспект, відповідні параграфи у підручнику).



Немає коментарів:

Дописати коментар